Pozycjonowanie

Ostatnimi czasy pozycjonowanie w dużym stopniu zyskało na zainteresowaniu w stosunku do paru poprzednich lat, kiedy to powstało jako jedna z metod reklamy. Spowodowane jest do paroma czynnikami. Podstawowym i najbardziej zrozumiałym jednocześnie jest oczywiście nagromadzenie się stron w Internecie. Tematy, o których przed laty powstawało zaledwie kilka witryn dziś generują setki wyników w wyszukiwarkach po wytypowaniu właściwych słów kluczowych. Kolejnym powodem ewolucji pozycjonowania są przeobrażenia, jakim poddane zostały mechanizmy funkcjonowania przeglądarek i w największym stopniu wyszukiwarek internetowych. Mimo tego aktualnie nadal niewielu internautów zdaje sobie sprawę na czym opiera się działanie pozycjonowania i czym właściwie jest. Mianem „pozycjonowania” nazywa się najczęściej ogół działań i mechanizmów, stworzonych, by uzyskać dla konkretnej strony lepsze wyniki wyszukiwania w rozmaitych wyszukiwarkach internetowych (najczęściej firmy od pozycjonowania skupiają się głównie na najpopularniejszej – Google. Pozycjonowanie jest perfekcyjnym sposobem na zwiększenie znaczenia naszej strony, co powoduje, że twórcy witryn coraz częściej decydują się na wykorzystanie tej właśnie techniki dla swojej strony. Spowodowane jest to aktualnymi trendami, według których to właśnie Internet jest najskuteczniejszym sposobem promowania towarów, czy usług. Oczywiście istnieją różne sposoby reklamy strony w Internecie, jednakże to właśnie SEO Marketing i pozycjonowanie gwarantują najbardziej zadowalające skutki przy stosunkowo niedużych kosztach. Ceny pozycjonowania wahają się w zależności od renomy firmy dokonującej pozycjonowania, a także od preferowanej przez klienta pozycji w wyszukiwarce (np. miejsca 1-10) i rodzaju pozycjonowania. Pozycjonowanie możemy podzielić na dwa typy: pozycjonowanie jednorazowe a także pozycjonowanie stałe. W przypadku niewielkiej konkurencyjności dla danego hasła wskazane jest najczęściej rozpoczęcie od pozycjonowanie jednorazowego, gwarantującego dobrą pozycję na listach wyszukiwania przez określony czas. Po upływie owego okresu czasu miejsce strony może się obniżyć, jednakże najczęściej nie są to duże spadki. Oprócz tego pozycjonowanie jednorazowe może być poprawiane i najczęściej za tego rodzaju zabieg płacimy już mniej niż za pierwszym razem. Pozycjonowanie stałe jest z kolei dużo bardziej kosztowne, lecz za jego pomocą możemy przez długi czas cieszyć się wysoką pozycją naszej strony w wyszukiwarce, płacąc za nią cyklicznie. Oprócz tego pozycjonowanie stałe daje efekty w przypadku konkurencyjnych haseł, lub wówczas, gdy właścicielowi strony zależy na – na przykład – pozycjach 1-3 w wyszukiwarce. Co do pozycjonowania, jego podstawowym celem jest naturalnie nastawienie na wyszukiwarkę Google, ponieważ stanowi ona ponad 90% wartości całego rynku wyszukiwarek i całkowicie zdominowała tę dziedzinę, zostawiając konkurentów daleko w tyle. W naszym kraju internauci używają również wyszukiwarek: Onet, Katalog Interia, Wyszukiwarka WP, Katalog WP, Netsprint, MSN, Yahoo, jednak żadna z nich nie okazuje się na tyle praktyczna, by konkurować z wyszukiwarką od Google. Wyszukiwarki odpowiedzialne są za ponad 80% aktywności w całej Sieci, dowodzić może ich świetnej efektywności i przydatności pozycjonowania jako rodzaju reklamy internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *



Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>